Online Marketing Strategie .

Online resultaat begint met een doordachte strategie en een pakkend concept. Wij denken écht met je mee. Na één of meerdere (strategische) sessies werken wij een online marketing strategie uit.

Jouw online marketing strategie begint bij MarketingBus

Wil jij online groeien? Begin dan bij het uitwerken van een doordachte online marketing strategie. Onze online marketing specialisten helpen jou hier graag bij. Samen bepalen we onze doelstellingen. Vervolgens zoeken wij naar de juiste mix van online kanalen, content, doelgroepen en optimalisatie technieken om die doelstellingen te behalen.

De stappen naar een succesvolle online marketing strategie

Vanuit honderden online campagnes hebben we een stappenplan ontwikkeld. Dit stappenplan gebruiken wij als rode draad om voor jouw een succesvolle online marketing strategie uit te werken.

  • 1. Wat zijn de doelstellingen?

    In stap 1 bepalen we de doelstellingen en KPI’s. Wil jij meer online verkopen of een groter online bereik? Of wil je meer offerte-aanvragen of meer betrokkenheid op je social media berichten?

    De KPI’s meten het succes van de campagne. Denk bijvoorbeeld aan het doorklikratio (CTR) of aan de kosten per conversie (CPA).

  • 2. Wie is de doelgroep?

    In de tweede stap bepalen we jullie doelgroep. In welke leeftijdscategorie zit jullie doelgroep? Moeten we regionaal, nationaal of internationaal targeten? Wat is het online gedrag en wat zijn de interesses van de doelgroep?

    Het is belangrijk dat we zo goed mogelijk beeld van jullie doelgroep krijgen, aangezien de online kanalen en content hiervan afhangt.

  • 3. Welke online kanalen zetten we in?

    Hier bepalen we welke online kanalen we gaan inzetten. Gaan we gebruik maken van social media kanalen als Instagram, Facebook, LinkedIn of Pinterest of gaan we zoekmachine advertenties inzetten?

    Verschillende kanalen zijn geschikt voor verschillende fases in de marketing funnel.

  • 4. Welke content gebruiken we?

    Content is key. Per dag zien we gemiddeld 6.000 reclame uitingen. Daarom is het belangrijk dat content gevoeld en beleefd wordt.

    We kijken welke content beschikbaar is en wat we eventueel extra moeten produceren.

  • 5. Analyseren en optimaliseren

    Hebben de online kanalen goed gefunctioneerd? Moeten we het budget anders verdelen?

    Wanneer we genoeg resultaten beschikbaar hebben gaan we de campagnes analyseren. Vervolgens voeren we optimalisaties uit om de resultaten te verbeteren.

Projecten waar we trots op zijn

Will you join the ride?

Vertel ons over jouw project.

Start typing and press Enter to search